RTK Klubmesterskab 2024

Klubmesterskab 2024 for senior tennisspillere

Ringsted Tennisklub indbyder til klubmesterskaber i følgende rækker:

Herresingle A (A-rækken er den bedste række. Tilmelding er åben for alle, men forvent stærke modstandere fra klubbens turneringshold.)

Herresingle B (B-rækken er motionist rækken. Tilmelding er åben for alle.

Herredouble (Alle niveauer)

Damesingle A (A-rækken er den bedste række. Tilmelding er åben for alle, men forvent stærke modstandere fra klubbens turneringshold.)

Damesingle B (B-rækken er motionist rækken. Tilmelding er åben for alle – dog ikke turneringsspillere på 1., 2. og 3. holdet.)

Damedouble (Alle niveauer)

Mixed-double (Alle niveauer)

Veteran +55 double kønsneutral

Tilmelding

Det er gratis for klubbens medlemmer at deltage i klubmesterskabet. Tilmelding sker ved at, tilmelde sig her på siden, skrive sig på listen på opslagstavlen i klubhuset eller ved henvendelse på mail til turneringsledelsen senest den 28. juni kl. 18.00. Husk at angive et telefon­nummer, så kamptidspunkt kan aftales.

OBS: Tilmelder du dig til Herredouble - Damedouble eller Mixed-double, skriver du dit navn + din makkers navn. Efter 28. juni vil rækker og spillere blive offentliggjort på hjemmesiden og klubhuset. I klubhuset vil du kunne finde telefonnumre på spillere, så i kan aftale kamptidspunkt.

Turneringsform og oprettelse af rækker

Turneringen er åben for alle seniorspillere (18-100 år) uanset niveau og erfaring. Vi opfordrer ALLE (fra begynder til elite) til at tilmelde sig og få nogle gode kampe. Der oprettes det antal rækker, som passer til antallet af tilmeldinger, og spillerne inddeles efter niveau, så alle får gode kampe med jævnbyrdige modstandere.

Der spilles en turneringsform, som sikrer, at den enkelte spiller får minimum 2 kampe og maksimum 5 kampe per række. Kampene afvikles som ’bedst af 3 fulde sæt’. Der spilles tie-break i alle sæt. Herre senior finalen spilles som ’bedst af 5 sæt’. Der spilles med egne bolde indtil finale-weekend­en. Spillerne aftaler selv spilletidspunkter og reserverer selv baner indtil finale-week­enden. Lodtrækning og turnerings­program offentliggøres i klubhuset umiddelbart efter tilmel­dings­fristen.

Nr. 1 og 2 i puljerne går videre til semifinaler.

Resultater

Resultater af kampe skal skrives på tavlen i klubhuset.

Finale-weekend

Finaler spilles i lørdag den 14. september med den efterfølgende weekend som en mulighed i tilfælde af dårligt vejr. Klubben reserverer baner til finaleweekenden og programsætter kampene. Kampene i finale-­week­enden spilles med klubbens bolde.

Præmier

Der vil være flotte præmier til vindere og finalister i alle rækker.

Turneringsledelse

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Theis Frimann på formand@ringstedtennisklub.dk eller telefon 2242 9285

01.07.2024
07.06.2024 kl. 00.00 - 14.09.2024 kl. 22.00