Seniortræning Mandag Hold Gul 19.30-21.00
Seniortræning Hold Gul Rutineret

Om holdet:

Voksne, der har deltaget på flere træningshold tidligere, mestre de fleste slag, spiller måske holdkampe og ønsker at tage dit niveau helt til toppen.

Tid: Mandage i maj og frem til 19. juni fra kl. 19.30 - 21.00

Om niveauet: Gul Rutineret

Beskrivelse

Overordnet set har du et godt all-around spil. Du kan udføre de fleste slag uden tvivl og med selvtillid. Du har nemt ved at give retning til bolden og du har også nogenlunde styr på variationen af dybden. Du er god tid at variere dine slag og du er ikke bange for at tage bolden tidligt i opspringet. Du er så vidt muligt i bevægelse (ready-feet) og du bruger split-step både til servemodtagelsen, flugtninger og ved baglinjen.

Slag

Forhånd

Du spiller slaget med stor selvtillid. Du kan både slå fladt og med top-spin. Du kan spille i åben position uden at være i ubalance og du kan slå vindere både fra baglinjen men også half-court.

Baghånd

Du stoler på din baghånd og tør slå igennem. Du har en god slice. Du er i stand til at styre bolden og kan også ændre retning.

Stopbold

Det er et slag du formentlig har i dit arsenal og som du også vælger at bruge af og til.

Serv

Du har en ok teknik både på din første og måske anden serv. Samtidig kan du kontrollere retningen og placere bolden selvom du server hårdt. Du har en god variation på din 2.-serv og kan både placere tæt på stregen samt variere din hastighed. Du ønsker dog at blive en mere habil server.

Flugtninger

Du begynder at have godt styr på dine flugtninger. Du er ikke bange for at komme til nettet og de hårde slag skræmmer dig heller ikke. Du kan ofte afgøre bolde når du er ved nettet.

Smash

Dit fodarbejde er godt og hurtigt. Du positionerer dig rettidigt bag bolden, du svinger ketsjeren højt over hovedet og bevæger dig fremad i salgsøjeblikket. Du slå slaget med selvtillid og har ikke de store problemer med at styre retningen.

Spilforståelse

Din spilforståelse er på et godt niveau. Du ved hvornår du skal angribe og du har tålmodighed til at spille lange rallys. Du bygger ofte pointene op og du er altid bevidst om din baneplacering i forhold til bolden. Du er bevidst om hvornår du skal tage en risiko og hvornår du skal være mere tilbageholdende. Du er god til at forsvare og kan komme ud af pressede situationer.

Mål
Du ønsker at blive bedre i samvær med andre dygtige motionist spillere. Få konstruktiv kritik af træneren og ønsker et højt niveau i øvelser og spil.

Selve træningen:

Træningen varetages og udformes af vores klubtræner Christian Phillipsen. Der vil være en god blandning af løbemønstre, slag teknik, "kamp-spil" og du ønsker at udvikle dit spil så du kan spille holdkampe.

Pris:

600 DKK - Max 12 spillere. - Træningen ledes af Christian Philipsen.

Hvis du har spørgsmål til træningen, kan du henvende dig til Christian Philipsen på cp@ringstedtennisklub.dk
30.04.2023
01.05.2023 kl. 19.30 - 19.06.2023 kl. 21.00